نحوه نوشتن مقاله کنفرانسی در رزومه

نحوه نوشتن مقاله کنفرانسی در رزومه

گزارش رسمی کنفرانس یکی از انواع مقاله های علمی مهمی است که در کنفرانس ها و کنگره ها ارائه می شوند و از اهمیت ویژه ای برخوردار اهستند. دلیل این موضوع این است که کنفرانس ها فرصت بسیار ارزشمندی برای پژوهشگران ایجاد کرده  تا دستاوردهای علمی خود را به جامعه علمی داخلی و خارجی و با سایرین ارائه دهند. محققان در حوزه های تخصصی همچون ترجمه پایان نامه و... اطلاعات خود را به طور موثر با دیگران به اشتراک قرار می دهند. برخی از کنفرانس ها ارزش زیادی دارند و به انتقال اکتشافات مهم دانشمندان و محققین بزرگ و برجسته کمک می کنند که کلاس درس ارزشمندی برای دانشجویان و علاقه مندان به این حوزه می باشد. همچنین حضور در کنفرانس ها و ارائه مقاله کنفرانسی تاثیر زیادی در تقویت رزومه علمی افراد دارد که در چارچوب های خاصی سبب ارتقای کیفیت ترجمه متن در افراد می شود. تا انتهای این مقاله همراه وبسایت پارسی مترجم باشید تا در ارتباط با نحوه نوشتن مقاله کنفرانسی در رزومه بیشتر صحبت کنیم.

 

مقاله کنفرانس چیست؟

مقاله ای که برای ارائه در کنفرانس پذیرفته می شود را مقاله کنفرانس می نامند که معمولاً به صورت شفاهی همراه با تصویر و در قالب پاورپوینت مناسب و زیبا و یا به صورت پوستر و گاه به صورت گفتگو ارائه می شوند. لازم به ذکر است که بسیاری از مقالات کنفرانسی شامل موضوعی جدید و ارائه ایده برای اولین بار می باشند که بستر جذابی برای بحث های علمی جدید را در افراد ایجاد می کند و فصل مطالعات و تحقیقات جدید را پیش روی محققان این حوزه تخصصی می گشاید.

نحوه نوشتن مقاله کنفرانس

نگارش مقاله کنفرانس و چاپ آن نسبت به چاپ مقاله در مجلات علمی فرآیندی آسانتر و سریعتر بوده و در اکثر موارد این نوع مقالات در صورت داشتن کیفیت استاندارد به سرعت بررسی و پذیرفته می شوند تا آماده ارسال در یک مقاله باشند. تاریخ برگزاری کنفرانس در نگارش اصول و استانداردهای خاصی برای انوع مقالات تدوین شده است که رعایت آن ها ضروری و بسیار مهم است.

نحوه نوشتن مقاله کنفرانس

یکی از مهمترین ویژگی های مقالات کنفرانسی، جدید بودن موضوع یا دیدگاه نویسندگان آن است. ارائه مطالب تکراری و قدیمی برای این شرایط مناسب نیستند. به همین خاطر تاکید می کنیم که موضوعی بودن داده های مقاله و آگاهی محقق از آخرین اکتشافات علمی و فناوری در رابطه با موضوع تحقیق خود و موضوع کنفرانس بسیار حائز اهمیت می باشد.

همچنین نویسندگان این نوع مقاله می بایست مطالب خود را در مدت زمان محدودی که به آن ها اختصاص داده شده, به صورت کوتاه، ساده، واضح و کاملاً منسجم و منظم و البته با تمرکز بر موضوع اصلی کنفرانس و پرهیز از طولانی شدن مطالب ارائه دهند. در کنفرانس ها و همایش ها، یک راهنمای سبک برای نویسندگان مقالات منتشر می شود که معمولاً شامل دستورالعمل هایی در مورد حجم مطالب، حداکثر تعداد صفحات که معمولاً نباید از ده صفحه بیشتر باشد یا تعداد کلمات متن، نوع فونت متن و اندازه آن، صفحه بندی و تعداد ستون های محتوا و... است. رعایت قوانین مربوط به حجم محتوا نیز برای برنامه ریزی کنفرانس بسیار مهم بوده و نویسندگان باید تمام قوانین کنفرانس را به دقت مطالعه کرده و به طور کامل از آن ها پیروی نمایند.

مزایای نوشتن مقالات کنفرانسی

اگرچه مقالات کنفرانس از اعتبار و اهمیت کمتری نسبت به مقالات مجلات چاپی برخوردار هستند و حتی در مصاحبه های دکتری نیز امتیاز کمتری دارند، اما مزایای این نوع مقالات بسیار ارزشمند می باشند. شاید در سایه این تعاملات بتوانید پروژه های بزرگ و مفیدی را راه اندازی کنید و با پژوهشگران مختلف و مطالعات مختلف آن ها در حوزه تخصصی رشته تحصیلی خود آشنا شوید و حتی یک همکاری طولانی مدت را آغاز کنید. علاوه بر این، داشتن چندین مقاله کنفرانسی می تواند کیفیت رزومه تحصیلی شما را افزایش داده و بهره وری آن را تا حدودی افزایش دهد.

مزایای نوشتن مقالات کنفرانسی

توصیه ما به شما این است که سعی کنید در مورد برگزاری همایش های مختلف اطلاعات بیشتری را کسب کرده و از بین آن ها بهترین موضوع را انتخاب کنید زیرا هر چه کنفرانسی معتبرتر و مهمتری را انتخاب کنید, ارزش مقاله شما بیشتر خواهد بود. در این امر سبب می شود که ارزش مقاله کنفرانسی شما غنی تر و از ارزش بیشتری برخوردار شود. باید گفت مقالات پذیرفته شده در کنفرانس های خارجی ارزش بیشتری دارند و در مصاحبه دکتری نمره بالاتری می گیرند چرا که به تمامی مباحث تخصص می پردازند.

نکاتی از موسسه پارسی مترجم برای نگارش مقالات کنفرانسی

همانطور که توضیح دادیم، نوشتن مقاله کنفرانس راه خوبی برای تقویت رزومه علمی شماست، اما ممکن است بسیاری از افراد اطلاعات کافی در مورد انواع کنفرانس ها و میزان اعتبار و ارزش آن ها نداشته باشند. مقاله کنفرانس و مراحل آن نیاز به راهنمایی کارشناسان مجرب در این زمینه را دارد تا در زمان حضور در میان متخصصان این حوزه دچار سردرگمی و کمبود اطلاعات نشوید. در موسسه معتبر پارسی مترجم شرایطی را فراهم کرده ایم تا در اسرع وقت و با مناسب ترین قیمت از مشاوره تخصصی و کاملا به روز نهایت استفاده را کنید. برای این منظور می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را با خدمات مشاوره ای موسسه و اساتید صاحب نام و متخصص در تمامی زمینه های علمی و تخصصی مورد نیاز خود آشنا کنند. مفتخریم که سالیان متمادی در طول توسعه علمی کشور عزیزمان همگام با دانشجویان و محققین همگام بوده ایم و راه را برای انباشت دانش و پیشرفت محققین هموار کرده ایم.

سخن پایانی

بدیهی است که ممکن است برخی از شما همچنان در انتخاب یک موسسه معتبر برای مشاوره رسمی شک و تردید داشته و نگران سودجویی افراد در این زمینه باشید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در مورد اعتبار موسسات در زمینه ترجمه متون همچون ترجمه کتاب, ترجمه متون و....خوب تحقیق کنید و اطلاعات خود را افزایش دهید تا با دیدی جامع و هوشیارانه این مرحله را طی نمائید.